sobota 26. října 2013

DIY Fabric Labels - 10 Days Old Post



Než jsem začala prodávat, dlouho jsem řešila, kde si nechám vyrobit nášivky, aby byly bavlněné a zároveň ne moc drahé. Líbilo se mi několik etiket různých prodejců, které jsem oslovila, ale všichni mě buď odbyli s tím, že si obchodní tajemství raději nechají pro sebe, anebo se vůbec neozvali.  Ti druzí jsou na tom líp, protože si můžu myslet, že jim můj email spadl do spamu. Ty první nechápu. To se bojí, že jim ukradnu celou firmu, když si nechám vyrobit štítky ve stejné dílně jako oni? Strach z toho, že někomu někdo sebere know how, prolézá celým českým hand made netem a tučně proložené výkřiky "Nekopírujte prosím, ctěte autorství!" pod obalama na papuče a taškama, které ušijete snadno podle bezplatného návodu z internetu, ve mně jenom prohlubují touhu nasdílet na blogu všechno a hned. 


Začnu tím, jak jsem vyřešila nášivky. Ukázalo se, že nejlevnější bude, když si je vyrobím sama. Zvažovala jsem tisk na látku z počítače, o kterém kdysi psala Laurraine z Patchwork Pottery, nemám ale ráda keprovku a vůbec se mi nechtělo shánět speciální fólii a barevný toner a celkově mi to přišlo moc komplikované.  Nakonec jsem se dočetla o permanentních inkoustech na textil značky Fabrico. (Prodávají se také pod názvem Versa Craft.) Tiskárnička je dodnes má nejoblíbenější kancelářská potřeba, takže bylo víceméně rozhodnuto.  


Koupila jsem fialovou a černou podušku a sadu silikonových 3mm razítek.


Tisk jsem nejprve zkoušela na papír. Je docela těžké mít text pěkně plynulý, když razíte každé písmenko jednotlivě, při výrobě 100 nášivek bych se navíc asi urazítkovala k smrti a to má Bag Me jenom 5 písmen. Bylo potřeba shluknout je do jednoho nepohyblivého celku. Volba padla na izolepu. Od té doby, co jsem v Americe viděla, jak všestranně ji lze používat, máme doma izolepy vždycky hodně a v různých šířích.


Lucky me.


Volné šesté místo by deformovalo tvar celého razítka, takže jsem ho vyplnila Q, o kterém jsem usoudila, že ho nebudu nikdy potřebovat, a měla jsem pravdu. Časem se ovšem ukázalo, že se objednávají výhradně nápisy s A, E, M, G nebo B, takže jsem si stejně pořídila druhou sadu razítek. 



Otázka byla, z čeho budou vlastní štítky. Na každé látce se inkoust chová jinak, a tak jsem zkoušela a zkoušela, až jsem se rozhodla pro béžovou bavlnu z Ikey, na které zejména černý tisk vypadá fakt dobře. 


Ještě nenařezanou látku jsem podžehlila vlizelínem, protože látka je tkaná docela řídce a pod nášivkou by později mohla prosvítat podkladová látka,  a na podložce ji nařezala na pruhy vysoké 4 cm. 


Aby barva byla opravdu permanentní, je potřeba natištěné přežehlit podle návodu na barvě. A potom už jen šmik, šmik, šmik a je to. Tohle jsou mé nové nůžky, Koupila jsem je před pár měsíci u Stoklasy a naštvalo mě, že jsou čínské. Nevím, proč mě vždycky vytočí, když zjistím, že je něco z Číny. Ale stříhat stříhají fakt dobře.


Zbývá jen nášivky poskládat pěkně na hromádku a uskladnit je třeba ve sklenici nebo krabičce po babičce, ve které je mívám já. Říkám si, že bych ji sem taky mohla vyfotit, abych ji zvěčnila, ale jsem na chalupě a krabička je doma. Třeba příště. 


A takhle vypadá hotová a zik zakem přišitá etiketa. Až na kovové součásti jsou mé výrobky skutečně hand made!



10 komentářů:

  1. Díky za příspěvek, etikety zrovna řeším- staré došly a chtéla bych něco nového, takže skvělá inspirace!

    OdpovědětVymazat
  2. To jsem rada. Jenom jsem teda zjistila, ze se v Cesku neshaneji uplne snadno...

    OdpovědětVymazat
  3. mohu se zeptat jaká byla počáteční investice na tyto cedulky??? také jsem s tím měla problém, vše je drahé .....díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den. Nepamatuju si to úplně přesně, ale tiskárnička stála jedna kolem 7 Euro, sada razítek kolem 10, látka z Ikey stojí 3 Euro metr, ale tu i vlizelín jsem měla doma jako zbytek. Počáteční náklady byly do 20 Euro a etikety si tisknu sama už 4 rok a neinvestuju do nich nic.

      Vymazat
  4. Jej presne takto riesim etikety aj ja, len ich mam na bavlnenej stuhe :) Vase riesenie dava priestor fantazii, ze nemusim mat logo len v riadku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stuhu? Bavlněnou? To zní taky dobře, já jsem nic pěkného, na co by se mi chtělo tisknout, nenašla... Kdyby to bylo na stuhu, dalo by se to všít do švu, občas mě štve, že musím kvůli každé etiketě měnit nit....

      Vymazat
    2. Presne bavlnena stuha, su rozne sirky aj farby a dokonca v obycajnej galanterii u nas v meste. A ano da sa vsit do svu ;) Hor sa do tvorenia :)

      Vymazat
  5. Muzu se zeptat, jestli vlizelin zpevni okraje natolik, aby se netrepily? Potrebuju podobne etikety, ale chtela bych je prisit jen z jedne strany.. Diky moc za skvely navod! Irena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Ireno, děkuju za hezká slova. To vám nevím, jestli by to vydrželo bez přišití, netřepí se sice, ale trvale začištěné kraje rozhodně nejsou.... nejlepší zkušenost, co se zabránění třepení týče, mám s vlizofixem... nezbývá než zkoušet :) Můžete pak napsat, jak to dopadlo, držím palce!

      Vymazat
  6. Mrkněte na Fleru
    www.fler.cz
    etikety krásný nabízi obchůdek Hot fix trička
    www.fler.cz/hot-fix-tricka
    již od 50 kusů

    OdpovědětVymazat