pondělí 18. března 2013

Mother Nature's Nasty Tricks

Minulý víkend  jsme seděli doma s angínou a dva dny doma bez programu nás všechny zaskočily svou délkou. Venku pralo slunko, na teploměru 16 stupňů, a tak jsem se rozhodla zasít.  Zahrádku na balkóně děláme každý rok hlavně pro tu zábavnou první fázi setí a klíčení. Když rostlinky trošku povyrostou, už to nebývá ono, protože se často obsypou mšicemi nebo je schvátí padlí, nemluvě o tom, že v čase sklizně jsme většinou na prázdninách v Česku,  takže si na skromné úrodě pochutnává někdo jiný. 


Já jsem ovšem optimistická a věřím v dobré konce: třeba k nám právě letos mšice od sousedů nedoletí a bude tak pěkně, že se úrody dočkáme ještě před prázdninama. Ještě jsem nedorostla do věku, kdy bych brala vážně předpověď počasí, stačí mi, co vidím z okna. Dotáhli jsme ze sklepa balkónový nábytek a podle tohohle návodu  začali rolovat květináčky ze starého tisku. Což byla zábava hlavně pro mě, protože jsem ve sběru našla české noviny a časopisy, které jsem ještě nečetla.  Byly z konce léta a ve všech se psalo o horku a sbírání hub, což ještě posílilo mé pěstitelské odhodlání. 


Sadili jsme hrášky, mrkev a petržel. Sejeme taky kopr, protože ho máme všichni rádi a v sezóně ho cpeme do všeho,  s tím ale většinou čekáme na konec dubna, kdy už je země opravdu prohřátá, jinak to blbě klíčí. Poprvé jsme letos použili i další zlepšovák a hlínu, do které jsme zasévali, jsem nejprve smíchala s hnojivem.  Nevím, jestli je na vině hnojení anebo lepší semena, ale z 10 hrášků nám vyklíčilo 9 a loni jenom 4.


Druhý den ráno se ukázalo, co přesně meteorologové mysleli studenou frontou, která ovládne Evropou až do poloviny dubna. 


Hrášky jsme naštěstí na noc šoupli domů na parapet, tady někde ale mrzne naše petržel (která naštěstí většinou přežije všechno)


a tady možná jednou vyrostou mrkve. Je to trochu k vzteku, když jsou vánoce na blátě a v polovině března tohle. Na druhou stranu mě vždycky potěší, když nám matka příroda připomene, kdo je tady pán. Prostě si nasněží, kdy se jí zlíbí jakoby nechumelilo, a svět se může zbláznit. Přestanou lítat letadla, celé město stojí, protože i v Německu silničáři bývají zaskočeni, a někteří dospělí se vztekají, jakoby to bylo namířeno proti nim osobně. 


Hrášky se hřály týden na topení a až opadne sníh, dáme zahrádce na balkóně druhou šanci. 




2 komentáře:

  1. Tak to by mě nenapadlo, sázet hrášek po jednom do kelímků:-))) Při mé spotřebě by mi nestačily parapety v celém baráku:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem si na tebe vypomnela, kdyz jsme tedkom spasali druhe kolo. Lusku bylo o poznani vic, ale stejne jsme zustali nenabazeni. Clovek proste musi na trh at chce nebo ne!

    OdpovědětVymazat